Известие

Collapse
No announcement yet.

Индикация при регенерация на ДПФ

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Индикация при регенерация на ДПФ

    Здравейте,колеги.
    Искам да знам ,кога филтърът е в регенерация.Има ли вариант,устройство или каквото и да било,просто да ме информира.Няколко пъти вече я хващам,че е започнала цикълът,но вече съм я изгасил.Много гадно.Държа да си изпълва почистването докрай.Филтърът ми е на 10к.,а и не е желателно да го махам,тъй като не се знае ще мина ли ГП.
    В АО има разработени устройства с които се изкарват разни данни от ЕКУ-то на дисплея,но не ми вършат работа.По-скоро искам една проста лампа да ми светне и да знам,за да оставя колата работеща.
    Представям си го "нещо си" забодено в буксата за диагностика и кабелче с крушчица???
    Въобще възможно ли е това?
    Продават ли се някакви такива подобни?
    Някой може ли да го изработи?
    Мерси предварително.
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

  • #2
    Аз ще си позволя да дам една баята идея.

    Доколкото знам, докато трае регенерацията температурата на DPF - а се повишава относително.

    Значи ако се постави един прост "third party" температурен сензор на DPF със светлинна, па дори и със звукова индикация, това може просто и ефективно да свърши работа, без диагностики и пр. сложнотии.

    Те дори си ги има температурните сензори. Само трябва да се вземе сигнал и да се "визуализира".
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:48.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Благодаря за предложението,ще се радвам на всякакви варианти и в крайна сметка да може да бъде възможно най-лесно осъществимо,че материята ми е "тъмна". Затова тайно се надявам да да има някакви подобни у-ва и разправията да не е голяма.
      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

      Comment


      • #4
        Има и готови, макар и вероятно без алармени прагове:

        http://www.dhgate.com/product/tansky...isc|3788358294

        Но при положение, че имаш вече монтиран сензор, не виждам защо да трябва да се монтира нов.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Явно това е най-удачния вариант
          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

          Comment


          • #6
            Когато започне активна регенерация, спирането на гориво при ППХ се преустановява и винаги имаш разход на гориво.
            Това е "заводски" показател, че филтъра регенерира.
            При 159-ките не се ли отчиташе също и повишаване на налягането на уреда за турбото?
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Comment


            • #7
              Това за горивото,ще трябва всеки път да съм на опцията за разход и трябва да го заглеждам,за уреда на турбото също.По-скоро искам нещо да ми "избожда" очите и да прави впечатление без оглед на половината уреди преди всяко слизане. Знам,че искам нещо нестандартно,но така ще ми е най-удобно,поне на мен
              156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
              147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
              159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

              Comment


              • #8
                Уж много екстри, но е могло да направят така, че ако е влязла в регенерация да не може да се гаси или поне да предупреждава задкормилното устройство.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Уж много екстри, но е могло да направят така, че ако е влязла в регенерация да не може да се гаси или поне да предупреждава задкормилното устройство.
                  Да бее,една лампичка...чисто инфотмативно.
                  156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                  147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                  159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                    Да бее,една лампичка...чисто инфотмативно.
                    Eй затова неведнъж съм казвал, че и конструкторите с 2 крака по земята ходят


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      A как се осъществява регенерацията?

                      1. ЕКУ-то променя смесите, така че да се повиши температурата на изгорелите газове
                      или
                      2. с електрически нагревател?

                      Ако е втория вариант решението ще е много лесно, просто ще си закачиш подходяща лампа/светодиод към веригата на нагревателя.
                      156 2.0TS

                      Comment


                      • #12
                        Няма ел. нагреватели. Налива яко нафта да гори в изпускателния тракт и да изгорят говеждините.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Звучи много екологично

                          Значи остава само с температурен датчик.

                          Другия вариант е просто да свикнеш и да си познаваш колата.
                          В АлфаОунъра пишат че си променя звука и отзивчивостта при подаване на газ.
                          Също и уреда на таблото започва да играе:

                          https://www.youtube.com/watch?v=9Yf-qPRKe6w
                          156 2.0TS

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Уж много екстри, но е могло да направят така, че ако е влязла в регенерация да не може да се гаси или поне да предупреждава задкормилното устройство.
                            Ами то реално си е така, почти.
                            От конструктивна гледна точка, ако загасиш колата по време на регенерация, то не е проблем до определен лимит.
                            Ако този лимит се превиши, на таблото ще ти се изпише, че е добре да не гасиш колата и да продължиш да караш, докато процеса не завърши.

                            Веднага си представям при твоето предложение как караш жената да ражда, или пък бързаш за среща и трябва да си оставиш колата отключена и работеща, защото не ти позволява да я загасиш.

                            п.п. Според мен, при положение, че имаш уред на таблото, който може да си подскаже, че колата регенерира и да не го използваш, ако толкова искаш да знаеш, това е все едно да искаш промяна, която да ти блъска в гърба, когато превишиш скоростта примерно, защото просто не искаш да гледаш уредите. Не, че не е резонно, ама е тотално безсмислено.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                              Ами то реално си е така, почти.
                              От конструктивна гледна точка, ако загасиш колата по време на регенерация, то не е проблем до определен лимит.
                              Ако този лимит се превиши, на таблото ще ти се изпише, че е добре да не гасиш колата и да продължиш да караш, докато процеса не завърши.

                              Веднага си представям при твоето предложение как караш жената да ражда, или пък бързаш за среща и трябва да си оставиш колата отключена и работеща, защото не ти позволява да я загасиш.

                              п.п. Според мен, при положение, че имаш уред на таблото, който може да си подскаже, че колата регенерира и да не го използваш, ако толкова искаш да знаеш, това е все едно да искаш промяна, която да ти блъска в гърба, когато превишиш скоростта примерно, защото просто не искаш да гледаш уредите. Не, че не е резонно, ама е тотално безсмислено.
                              Модерният човек често пъти, шофирайки, няма психологическата нагласа, че управлява космическа совалка. Той говори по телефон, пише по форуми, пие кафе, пуши, яде банички, и какво ли още не......
                              Същевременно той не допуска, че след като колата му притежава дори система за сушене на накладките няма да го извести по недвусмислен и адекватен начин за важните събития, които се случват на борда.

                              Това в кръга на шегата.

                              От скромната си практика, аз съм страдал например от липсата на звукова сигнализация за надвишаване критичния температурен праг на мотора. Това не се е случвало често (за щастие), но за сметка на това последиците са били много неприятни. Толкова неприятни, че вече не разчитам на конструкторската талантлива мисъл, ами съм взел нещата в собствените си ръце.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X